11/12/2016

Pocztówki z Aarhus


Ładne domki na Møllestien
Dzisiaj post z pocztówkami - nie naczytacie się za bardzo ;) 
Wybrałam i obrobiłam (w fotorze, haha) kilka zdjęć z Aarhus, na których uchwycone są ważne miejsca w mieście. Niestety, nie mam żadnych z kanałami i Magasin - może dlatego, że nie chodziłam tam zbyt często? 
Ten post jest pierwszym z cyklu Aarhus. Postanowiłam taki zrobić, ponieważ w 2017 roku Aarhus będzie (tak, jak w tym roku Wrocław) Europejską Stolicą Kultury. 
No więc ... tak wygląda centrum. Jest dworzec z żółtej cegły (w Danii większość budynków jest z cegły, czerwonej albo żółtej, albo od razu ze szkła - bo czemu nie?). Jest też Ratusz, który mi się nie podoba, bo jest bardzo nowoczesny i paskudnie szary. Byłam tam w sumie tylko raz, żeby odebrać pakiet zniżkowy dla zagranicznych studentów, dzięki któremu mogłam wejść praktycznie za darmo do wielu muzeów. (O muzeach w Aarhus też będzie kiedy indziej :) No i oczywiście mamy starówkę z rynkiem i katedrą. Nie wiem, czy dobrze ją widać, ale jest najstarszym zabytkiem w mieście i pochodzi z XII wieku. Jeżeli skręcicie za Ratusz, dojdziecie do parku. Tuż obok znajduje się ARoS (Muzeum Sztuki Nowoczesnej), za ARoSem jest kanał (ulica Vester Alle) i następny park - Mølleparken (dużo tu zieleni, co?). Polecam zatrzymać się na uliczce Møllestien, bo znajdują się tam cudnej urody parterowe domki w różnych śmiesznych kolorach. Z Vester Alle można złapać autobus i podjechać na Uniwersytet - jedzie tam każdy, który ma trasę przez Randersvej. Nie polecam iść piechotą, ponieważ kampus mieści się na wzgórzu i można się nieźle zmęczyć.
Ha, miałam nie pisać, ale i tak trochę się rozpisałam.
P.S.: Nie wiem, co z postem o Holstebro :D Może kiedyś będzie.


Duńskie flagi przy Ratuszu Miejskim
Dworzec Główny - Hovedbanegård



Wieża Ratusza - Rådhus


Centrum Aarhus


Centrum z widokiem na Katedrę (Vor Frue Kirke)



Mølleparken z widokiem na ARoS Museet

Vester Alle z widokiem na ARoS w zimie



Domy w okolicy Mølleparken



2 komentarze:

  1. Ratusz jak dla mnie wygląda jak jakaś fabryka. Taki ponury kloc z zegarem na wieżyczce. Za to Muzeum Sztuki Nowoczesnej ma przepiękną aureolkę :P Na zdjęciach miasto wygląda bardzo fajnie (może z wyjątkiem ratusza).

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie jest aureolka, to jest tęcza :P Można po niej w środku łazić i podziwiać widok na miasto. Aarhus jest piękne, chociaż trochę małe (w porównaniu z Warszawą, bo tam do tej pory mieszkałam) , ale architektura miejska jest jedną z lepszych w Europie. Duńczycy mają sporo osiągnięć w tej dziedzinie, np. opera w Sydney jest dziełem duńskiego architekta Jørna Utzona :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Mam nadzieję, że spodobał Ci się post i zapraszam na następny. xoxo



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...