10/07/2016

Jak tanio latać do Kopenhagi ?


Kiedy byłam na Erasmusie w Aarhus, często musiałam kombinować, jak dostać się do domu. Nie istniało wtedy bezpośrednie połączenie z Warszawy do Aarhus Tirstrup. Prawdę mówiąc, tego połączenia nadal nie ma, nie tylko dla Warszawy, ale dla żadnego polskiego miasta. (Ryanair obsługuje loty z i do Aarhus, ale tylko dla UK oraz Irlandii - nie próbujcie tego, to moja dobra rada dla Was). Tak więc jedynym sposobem na tanie latanie do Aarhus była trasa przez Kopenhagę, ale ponieważ lotnisko w Kaastrup nie ma umowy z żadnym tanim przewoźnikiem, wymyśliłam trasę przez Malmo. Malmo znajduje się w sąsiedniej Szwecji, która jest połączona z duńską Zelandią mostem Oresundbroen. Podróż z Malmo do Kopenhagi zajmuje ok. 1 h. 

1. Do Malmo latają tanie linie lotnicze Wizzair. W porównaniu z SASem oraz naszym rodzimym LOTem wychodzi naprawdę dużo taniej. Wizzair, podobnie jak Ryainair bywa upierdliwy - jak każdy tani przewoźnik (zwłaszcza, jeżeli chodzi o bagaż podręczny). Nie zdarzyło mi się natomiast, żeby odwołali/opóźnili mi lot albo zgubili bagaż, także polecam.
2. Loty z czterech miast w Polsce. Z Warszawy, Katowic, Gdańska i Poznania. 
3. Połączenie z Kopenhagą. Z Kopenhagi do Malmo można dostać się pociągiem lub autobusem przez Oresundbroen. Jest to najdłuższy most łączący dwa państwa w Europie -ma 8 km długości. Autobusy jeżdżą po nim górą tak, jak samochody, pociągi w specjalnym rękawie dla pociągów dołem. 
4. Trasa Malmo Sturup-Kopenhaga. Wizzair oferuje autokar (100 kr) do centrum Kopenhagi, który można zarezerwować razem z biletem lotniczym. Oprócz tego autobus do Malmo Central (dworzec centralny) za ok. 89 kr i dalej pociągiem za 189 kr. Kiedyś jeździła linia 797, która obsługiwała połączenie Malmo Sturup-Kopenhaga Kaastrup. Opcja nr 2 jest droższa, ale przydatna, jeżeli musicie się dostać na lotnisko w Kopenhadze, bo stamtąd lecicie bądź jedziecie dalej (np. do Aarhus).
 5. Uwaga na Wizzair! Pamiętajcie o tym, że bagaż, który możecie wnieść na pokład za darmo w ramach bagażu podręcznego jest naprawdę bardzo mały i niewiele się w nim zmieści. Polecam wykupić sobie większy bagaż podręczny, jeżeli nie chcecie płacić za bagaż rejestrowany. Wizzair zmienił swoje przepisy dotyczące wielkości bezpłatnego bagażu podręcznego na przełomie 2013/2014 roku. (Zgadnijcie, kto o nich nie wiedział i płacił karę przy odprawie.) Także ostrzegam - walizka, z którą wejdziecie na pokład Ryanaira (o ile oni też nie zmienili przepisów), nie wejdzie do Wizzaira.


3 komentarze:

  1. Mi czasami ciężko odnaleźć się w obcych miejscach. Ja już w opisie trasy się zgubiłem, więc nie chcę myśleć co byłoby w rzeczywistości. Pewnie ja poleciałbym innym samolotem, a moja walizka innym i w końcu okazałoby się, że zamiast w Polsce, jestem gdzieś w Peru :P Przynajmniej pozwiedzam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie, to jest naprawdę proste! :D Wysiadasz na lotnisku w Malmo i łapiesz autobus/pociąg do Kopenhagi. Myślę, że większość ludzi tak robi, bo jest po prostu taniej. Ja się nie zgubiłam, więc da się :D Z tym, że moja trasa była zwykle bardziej skomplikowana, bo z Kopenhagi jechałam jeszcze do Aarhus.

    OdpowiedzUsuń
  3. A nie poszerzyła się liczba miast z której można latać do Kopenhagi?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz! Mam nadzieję, że spodobał Ci się post i zapraszam na następny. xoxo



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...